Kuorot

Yhdistyksellä on sekä naiskuoro Katajaiset, että mieskuoro Kelot. Kuoroilla on omia konsertteja kotimaassa ja ulkomailla. Kuorojen yhteinen, jo perinteeksi tullut konsertti on Ystävyydellä helmikuussa.

Yhteislaulua voi harrastaa Toivelaulukerhossa

Katajaiset

Jos sinulle on suotu laulun lahja ja tahto, olet lämpimästi tervetullut vahvistamaan koronan kalvamaa, muutoin hauskaa rivistöämme. Ohjelmistossamme on kolmi- ja neliäänistä, vanhaa ja uutta, säestyksellistä ja acapellamusiikkia. Konsertoimme neljästi vuodessa, kahdesti Mieskuoro Kelojen kera musiikin monitaituri Jussi Tammisen johdolla. Harjoitukset ovat torstaisin klo 10 - 12.30, Kisakentänkatu 18.

Kuoroon otetaan uusia laulajia koelaulun kautta. Kuorolaulusta kiinnostunut voi ottaa yhteyttä kuoron puheenjohtajaan tai tulla suoraan harjoituspaikalle.

Kelot

Kuoro on toiminut vuodesta 1972. Sen kokoonpanoon kuuluu nykyisin yli kolmekymmentä aktiivisesti toimintaan osaa ottavaa laulajaa. Kelot laulavat neliäänisesti johtajanaan Jussi Tamminen. Kuoro on järjestäytynyt siten, että sillä on säännölliset vuosikokoukset, tilinpito ja vuosittain valittu hallitus.Kuoro kokoontuu harjoituksiin maanantaisin Pyynikin seurakuntatalolle (Pyynikin pappila, Kisakentänkatu 18).  Kuoro ottaa uusia laulajia mukaansa koelaulun jälkeen. Kuoro on perinteisesti esiintynyt pääasiassa Tampereella, mutta lauluretkiä on tehty niin ympäri Suomea kuin ulkomaillekin. Vuosittaisia esiintymisiä on kertynyt normaaleina vuosina kahdenkymmenen molemmin puolin. Kelot järjestää vuosittain myös omia konsertteja sekä yhdessä naiskuoro Katajaisten kanssa keväisin hyvin suositun Ystävyydellä-konsertin. Kuorolla on

pienimuotoisempia tilaisuuksia varten Kelo-oktetti, jolle on ollut myös tasaiseti kysyntää. Koelauluun voi ilmoittautua kuoron puheenjohtajalle, joka antaa myös tarkempia tietoja kuoron toiminnasta: Lauri Hirvonen, puh. 0442366805, sähköposti rov.hirvonen@kotikone.fi

Harjoituksesta 19.11.2018 Pyynikin pappilassa. Kuva Juhani Ahva

Toivelaulukerho

Toivelaulukerhossa lauletaan osallistujien toivomia yhteislauluja kitarasäestyksellä ja keskustellaan lauluista ja niiden sanoituksista sekä muistoista, joita laulut tuovat mieleen.