Kädentaidon tavoitteet

Kerhossa ollaan jo suunittelemassa seuraavan kauden toimintaa. Tuotteita valmistetaan myyjäisiä varten. Rinnalla kulkevat kuitenkin vahvasti opinnolliset tavoitteet.

Vanhoista rekipeitoista on tullut käsityön tekijöille suuri kiinnostuksen kohde. Kauniit villakirjontamallit tehdään seinävaatteisiin ja tyynyihin. Niinpä se on myös meillä ensimmäisenä ohjelmassa.

Toisena on virvittäin ompelu. Sitä tulemme käyttämään pöytäliinoihin, lautasliinoihin jne. Salomonin solmuilla ja Rosee kukilla tehdään huiveja ja bonzoja. Vapaa kirjonta ompelukoneella antaa paljon uusia mahdollisuuksia kankaiden kuviointiin. Se vaatii opettelua, mutta eiköhän siitäkin tulosta synny. Jokainen mukanaolija tuo sinne myös omia ideoitaan ja kiinnostuksen kohteitaan.

Tervetuloa mukaan!

Kädentaitokerho on ollut usen esillä erilaisissa yhdistyksen tapahtumissa. Tässä näyttely Kirjastotalo Metsossa 27.2.2013. Kerhon pitkäaikainen johtaja Anja Lehti oik. esittelee röitä mm liiton varapuheenjohtaja Eila Virkajärvelle.
Samasta näyttelysta