Senioriapu

Syyskuussa 2023 Pellavantorin Juicen kirjastossa alkanutta Senioriapu-toimintaa jatketaan Peurankallion keskuksessa 1.1.2024 lähtien, ensimmäisen kerran Senioriapu on paikalla 10.1.2024

Apua pyritään antamaan erittäin matalalla kynnyksellä liikuntaan ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa sekä digitaalisissa avuntarpeissa. Terveydellisissä ongelmissa pyritään ohjaamaan joko laboratoriotutkimuksiin tai asiantuntijoiden vastaanotoille unohtamatta ajan kanssa käytävien keskustelujen tarpeellisuutta.

Toimintaa pyöritetään terveydenhuollosta eläköityneiden jäsenten voimin, jotka ovat Peurankallion tiloissa kolmena keskiviikkona kuukaudessa klo 10-12 välillä ja yhtenä keskiviikkona ovat digiosaajat neuvomassa netin, tietokoneen tai älykännykän tuottamissa ongelmissa.

Puhelinnumeroon 050 559 0926 voi soittaa samaan aikaan keskiviikkoisin klo 10-12 välillä, jos Peurankalliolle ei pääse henkilökohtaisesti käymään.

Liikunnan tärkeyttä elämän eri vaiheissa ei koskaan voi ylikorostaa ja siksi saamme Peurankalliolla käyttää kuntosalia sovittuina aikoina ja jäsenistön liikunnan lisäämiseksi on suunnitelmissa löytää liikuntakoordinaattori, jonka tehtävänä olisi suunnitella jäsenistön tarpeisiin yksilöllisempiä liikunta- tai kunto-ohjelmia. Myös ulkopuolisten palveluntarjoajien mahdollisuudet kartoitetaan.  Tarkempia tietoja Senioriapu-toiminnasta antaa Riitta Kuusela, riitta.kuusela@gmail.com tai puh 0505448144