Bridge ja Canasta

Bridgekerho

Kokoonnumme keskiviikkoisin Ruotsalaisella klubilla (Otavalankatu 9 porttikäytävä) pelamaan korttipeliä nimeltään bridge. Aikaa kuluu yleensä n. 4 tuntia. Pelimaksu on 8 euroa/kerta tai 40 euroa/lukukausi.

Bridge on tunnetuin ja arvostetuin korttipeli maailmassa. Se perustuu yksinkertaiseen tikkipeliin, jossa on tarjousvaihe sekä peli- tai puolustusvaihe. Pelaajia pitää olla saman pöydän ääressä neljä. Meitä pelaa vaihdellen kolmesta pöydästä kahdeksaan pöytään. Pelinjohtajana meillä toimii Riitta Salven ja varapelinjohtajina Päivi ja Erkki Uitti, jotka huolehtivat, että sääntöjä noudatetaan, pelataan tietty aika, jonka jälkeen pöytiä vaihdetaan. He huolehtivat myös pistelaskusta voittajien löytämiseksi. Koska aikaa kuluu paljon, juomme yleensä kahvit puolenvälin aikaan.

Riitta Koskinen

Riitta Salvén, 050 5404916

Canastakerho

Canastakerho pelaa parittoman viikon keskiviikkona ja parillisen viikon maanantaina klo 10-14 Karjala-Seuran kerhotilassa Koulukatu 12.

Peli on hauskaa, seura mukavaa ja keskustelu vireää. Ja  mikä parasta, Canastan avulla pidät dementiankin loitolla.

Opit Canastan yhdellä pelikerralla. Mikäli et ole koskaan aikaisemmin pelannut Canastaa, opastamme sinut pelin saloihin.

Pelaamme samba-canastaa kolmella korttipakalla neljän hengen pöydissä, joiden parit aina arvotaan. Jos jako ei mene tasan, avuksi rientää haamupelaaja ”Kalle”. Kaikki siis pääsevät pelaamaan.

Tervetuloa mukaan.

Lisätietoja tarvittaessa: Marjatta Sippola 050 366 4824 marjattasippola@gmail.com