Vesivoimistelu

Miesten vesivoimistelu

Miesten vesivoimistelussa teemme jumpparin johdolla altaassa erilaisia vesivoimisteluliikkeitä joko ilman tai joidenkin apuvälineiden kanssa. Liikesarjoja tehdään sopivan musiikin tahdissa kukin oman kuntonsa mukaisesti. Yhteen harjoituskertaan sisältyy alkulämittely saunassa, noin kolmen vartin allasosuus ja loppurentoutus saunassa ja pesu jumpan jälkeen. Oleellinen osa sessiota on vapaa mielipiteiden vaihto erityisesti saunan lauteilla. Ryhmä on kokoontuu Varalan opiston altaalla  viikottain mikäli koronatilanne sen sallii. Puitteet siellä ovat muuten hyvät mutta pysäköinti on ollut joskus haastavaa.Tällä hetkellä ryhmä on altaan mitoitukseen nähden täynnä kun kaikki nykyiset jäsenet ovat ilmeisesti jatkamassa.

Jorma Kivimaa

Miesten vesijumppa Viola-kodilla 2019. Rokkivaarit nimi sopii hyvin tälle ryhmälle. Edessä fysioterapeutti Heli Salapuro.

Naisten vesijumppa

Allasaika on Varalassa keskiviikkoisin klo 10.00 - 10.45. Pääsemme pukuhuoneeseen vaatteiden vaihtoon sekäsauna- ja suihkutiloihin klo 9.45. Jumpan jälkeen on myös mahdollisuus käväistä saunassa lämmittelemässä. Varala on asettanut 15 hengen kiintiön altaaseen. Näin turvavälit on helppo säilyttää.

Seija Vehmas

Vesivoimistelu naiset

Norpat vesijumppa

Norpat vesijumpparyhmä kokoontuu Varalassa torstaisin klo 10.00 -10.45.
Reipasta vesijumppaa menevän musiikin tahdissa eri lihasryhmät huomioonottaen ja erilaisia jumppavälineitä hyväksikäyttäen. Jokainen oman kunnon mukaan. Lopuksi lihasvenytykset. Jumpan jälkeen mukavaa yhdessäoloa Varalan viihtyisässä kahvilassa kupposen ääressä.

Arja Penttilä

Vesijumppa Norpat