Teatteria Tampereella

MOMENTUM 1900, la 17.12. 2022 klo 13

TAMPEREEN TYÖVÄEN TEATTERI/ suuri näyttämö

Kotimainen suurmusikaali Pariisin maailmannäyttelystä,

Heikki Salon ja Sirkku Peltolan käsikirjoittama ja Eeva Konnun säveltämä teos.

Momentum 1900 herättää henkiin tunnetut taiteilijat: Albert Edelfeltin, Akseli Gallen- Kallelan, Eliel Saarisen, Beda Stjernschantzin, Ellen Thesleffin ja Ville Vallgrenin.

Taide muutti maailmaa. Suomen paviljongissa kiteytyi koko vuosisadan alun taistelu autonomisen Suomen alueen ja sen venäläistämiseen pyrkivien hallitsijoiden välillä. Paviljonki sisälsi lukuisia piilotettuja poliittisia viestejä ja sen rakentamiseen liittyi kädenvääntöä venäläisten valtaapitävien kanssa.

Momentum on dramaattisesta taustastaan huolimatta myös aito veijaritarina. Taiteellisen intohimon ja poliittisen taistelun lisäksi se kertoo kahden nuoren heräävästä rakkaudesta.

Rooleissa mm.: Martti Suosalo, Saska Pulkkinen, Emilia Keskivinkka, Petra Karjalainen, Aimo Räsänen, Juha- Matti Koskela, Janne Kallioniemi, Mika Honkanen, Hiski Grönstrand, Pihla Pohjolainen ja JP Parviainen.

Ohjaus Sirkku Peltola

Lippu 66€/ viite 2202 (lauantai 15.10.2022 klo 13)

Lippu 66€/ viite 2341 (lauantai 17.12.2022 klo 13)

Kapellimestari Tony Sikström

COME FROM AWAY,  lauantai 19.11. 2022 klo 13

TTT suuri näyttämö

Tositapahtumiin perustuva hittimusikaali, ensi kertaa Suomessa.

Palkittu, inspiroiva ja koskettava musikaali perustuu 9/11 tragediaa seuranneisiin tositapahtumiin.

New Yorkin ilmatila suljettiin. Ilmatilaan jäi satoja lentokoneita, niistä 38 määrättiin laskeutumaan Ganderiin, pieneen 11000 asukkaan kanadalaiskaupunkiin. Kaupunkilaiset majoittivat kaikki noin 7000 asukasta. Matkustajat joutuivat viettämään lopulta viisi tunteikasta ja epätietoista päivää. Musikaali perustuu heidän, tositapahtumissa mukana olleiden haastatteluun.

Come From Away on sydämellinen ja inhimillinen tarina siitä, miten yhteisö voi kriisin tullessa yhdistyä ja selvitä pahimman yli yhdessä. Se tuo toivoa ja lohtua- saa meidät uskomaan hyvään.

Rooleissa mm. Jonna Järnefelt, Kaija Kärkinen, Nina Tapio, Jerry Wahlforss, Matti Leino, Petra Karjalainen, Heidi Kiviharju, Saska Pulkkinen

Käsikirjoitus Irene Sankoff ja David Heine

Ohjaus Samuel Harjanne

Lipun hinta 62 €/ viitenumero 2134

ANASTASIA

keskiviikkona 1.2.2023 klo 13

Tampereen Teatteri, päänäyttämö

Musikaalin taianomainen tarina kuljettaa Romanovien loisteliaasta palatsista Venäjän vallankumouksen keskelle ja Pariisiin, missä nuori ja rohkea Anja etsii itseään ja menneisyyttään.

Ohjaus Samuel Harjanne

Käsikirjoittaja Terrence McNally, säveltäjä Stephen Flaherty